Minister Mariusz Błaszczak: Nie ma nic większego ponad ochronę ludzkiego życia
- To Państwo ratujecie życie i zdrowie ludzi. Państwa profesjonalizm powoduje, że ludzie którzy czują się zagrożeni mogą liczyć na sprawną i szybką pomoc – powiedział minister Mariusz Błaszczak podczas spotkania z operatorami numeru alarmowego 112.
Szef MSWiA spotkał się dziś w Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Radomiu z operatorami numeru 112 z całej Polski. Spotkanie było okazją do uhonorowania 34 wyróżniających się pracowników Centrów. Centrum Powiadamiania Ratunkowego w Radomiu jest to największe tego typu miejsce w kraju. Zatrudnia największą liczbę operatorów i obsługuje największy teren – województwo mazowieckie (bez terenu Warszawy).
Na szczęście państwa profesjonalizm powoduje, że pomoc przychodzi o czasie
Minister Mariusz Błaszczak do operatorów numeru 112
-Państwa profesjonalizm powoduje, że pomoc przychodzi o czasie. Bardzo serdecznie dziękuję Państwu i życzę tego, aby Wasza praca przynosiła satysfakcję. Nie ma nic większego ponad ochronę ludzkiego życia - powiedział minister Mariusz Błaszczak. Szef MSWiA dodał, że jednym z zadań rządu będzie wspieranie, również pod względem finansowym działalności Centrów Powiadamiania Ratunkowego.
Numer 112
W 2015 r. odnotowano łącznie ponad 21 mln zgłoszeń, czyli średnio ok. 1 mln 800 tys. miesięcznie w skali całego kraju. Z tego niestety aż 45% stanowiły zgłoszenia fałszywe, złośliwe lub niezasadne. Natomiast w przypadku 37% dzwoniący anulował połączenie przed przyjęciem zgłoszenia przez operatora, czyli w ciągu kilku pierwszych sekund.
W całym kraju zatrudnionych jest ponad 1 tys. operatorów numerów alarmowych. W zeszłym roku każdy z nich odbierał średnio ok. 1400 telefonów miesięcznie.
W Polsce działa 17 centrów powiadamiania ratunkowego – w każdym mieście wojewódzkim oraz w Radomiu. W 2015 r. średni czas obsługi zgłoszeń wynosił 73 sekundy.
W przyszłości planowana jest obsługa przez CPR zgłoszeń kierowanych na numery alarmowe 997, 998 i 999. W praktyce nie będzie to oznaczało wyłączenia tych numerów, a jedynie ich przekierowanie do centrów powiadamiania ratunkowego.
-
Spotkanie -
Spotkanie z operatorami numeru 112 #3 -
Spotkanie z operatorami numeru 112 #4 -
Spotkanie z operatorami numeru 112 #5 -
Spotkanie z operatorami numeru 112 #6 -
Spotkanie z operatorami numeru 112 #7 -
Spotkanie z operatorami numeru 112 #8 -
Spotkanie z operatorami numeru 112 #9 -
Spotkanie z operatorami numeru 112 #10 -
Spotkanie z operatorami numeru 112 #11 -
Spotkanie z operatorami numeru 112 #12 -
Spotkanie z operatorami numeru 112 #13